Kanal Tedavisi – Endodonti

ENDODONTİ

Dişin iç kısmında, dişin sert dokularının beslenmesinde görevi olan sinir ve damar paketi ‘’pulpa’’ bulunmaktadır. Pulpa, dişin üst kısmından başlayıp kök ucuna kadar ilerler. Bu dokulardan kaynaklanan hastalıklarda eski uygulamalarda dişler çekilmekteydi. Ancak günümüz teknolojisinde dişlere uygulanan kanal tedavisi ile artık tek çözüm diş çekimi olmaktan çıkmıştır. Kanal Tedavisiyle ilgilenen uzmanlık alanına Endodonti denir.

kanal-tedavisiDişin Özü (Pulpa) Nasıl İltihaplanır?

Derin çürükler, diş üzerinde yapılan dolgu, diş kesimi gibi işlemler; dişte oluşan kırık ve çatlaklar pulpanın iltihaplanmasına yol açabilir. Buna ek olarak dişe gelen travmalarda, dişte herhangi bir çatlak ya da çürük olmasa da pulpanın iltihaplanmasına ve hasar görmesine yol açabilir. Eğer iltihaplı pulpa tedavi edilmezse şiddetli ağrıya ve abseye neden olur.

Kanal Tedavisi Dişi Nasıl Kurtarır?

Endodontist dişin kök kanalındaki iltihaplı veya zarar görmüş pulpayı (damar-sinir paketini) çıkarır,

dikkatli ve özenli bir şekilde kök kanallarını temizleyip şekillendirdikten sonra kök kanalını doldurur.  Kanal tedavisi sonrası dişinize dolgu ya da porselen kaplama yapılır. Bütün bu işlemlerden sonra dişiniz  diğer dişler gibi görevine devam eder.

Dişin iç kısmında, diş dokularının beslenmesinde ve korunmasında önemli görevi olan sinirler (pulpa dokusu) vardır. Pulpa, dişin kuron kısmından başlayıp kök ucuna kadar ilerler. Bu dokulardan kaynaklanan hastalıkların tedavisiyle ilgilenen uzmanlık alanına Endodonti denir.

Pulpa dokusunun iltihaplanması sonrasında dişte kendiliğinden başlayan çok şiddetli ağrıların  giderilmesi, dişin tedavi edilerek uzun yıllar ağızda fonksiyon görmesini sağlamak için kanal tedavisi ve diğer tedavileri uygulayan bölümümüzdür.

Kanal Tedavisi için randevu numaralarımız

Kanal Tedavisinde Başarıyı Artıran Faktörler Nelerdir?

Kanal tedavisi diş hekimliğinde uygulanan en hassas tedavilerden bir tanesidir. Kök kanalı dezenfeksiyonu, şekillendirilmesi ve dolumu titizlikle yapılmalıdır. Son yıllarda kanal tedavisinin başarısını artırmak için teknolojik cihazlar geliştirilmiştir. Bu cihazların kullanımı tedavi süresini kısaltmakta ve güvenilirliğini artırmaktdır.

Apex Locator: Kanal tedavisi uygulanırken kanal dolgusunun en son noktası olması gereken kök ucunun en dar kısmına ulaşıldığında uyarı veren tıbbi cihazdır. Apex locator kanal tedavi başarısını attırdığı gibi, röntgen çekimi ihtiyacını da azaltarak hastanın röntgen ışınına daha az maruz kalmasını sağlar.

RVG: Kanal tedavisi yapılan dişlerin daha detaylı görüntülenmesini sağlayan bilgisayar destekli radyografi sistemdir.

Endodontik Mikromotor: Kanal şekillendirilmesi için özel olarak hazırlanmış döner aletlerdir. Diş kanallarının 3 boyutlu şekillendirilmesi yapılabilmektedir. Döner aletler ile kanal tedavisi çok daha hızlı ve pratik bir şekilde yapılabilmektedir.