Periodontoloji - Diş eti hastalıkları

Diş eti hastalıkları Uzmanı / Periodontoloji Uzmanı

Diş eti hastalıkları uzmanları 5 yıllık yüksek lisans eğitiminin ardından, diş hekimliği fakültelerinin periodontoloji bölümlerinde en az 4 sene ilave eğitim alıp mezun olurlar. Periodontoloji anabilim dalı diş çevresi dokuların sağlığı ile ilgilenen bilim dalıdır. Diş çürükleri ve diş dokusunda meydana gelen hasarlar periodontoloji biliminin alanına girmez. Periodontoloji bilimi dişin etrafını saran, dişin çene kemiği içinde sağlıklı bir şekilde oturmasını sağlayan dokuların tedavileriyle ilgilenir.  Bir takım dişeti hastalıkları, dişlerin sallanarak düşmesine sebep olabilir. Dişeti hastalıkları uzmanları bu hastalıkları tedavileri ile ilgilenir.

Diş eti hastalıklarının tedavisi nedir?

Günlük ağız bakımı işlemleri diş taşı oluşumunu en az düzeye indirebilir, ancak tamamen önleyemeyebilir. Diş fırçası, diş ipi veya diğer temizlik araçları ile ulaşılamayan bölgelerin bir diş hekimi tarafından diş plağı ve/veya diş taşlarının uzaklaştırılması gerekir. Dişeti hastalığının erken döneminde tedavi, dişler üzerindeki eklentilerin (plak ve diştaşı) uzaklaştırılması ve düzgün bir kök yüzeyinin sağlanmasını kapsar. Bu işlem dişetinde iltihaba neden olan bakteri ve irritanların uzaklaşmasını sağlar. Genellikle bu tedavi, dişetinin tekrar dişe adaptasyonu veya dişetinin büzülerek cebin elimine olması için yeterlidir. Dişeti hastalığının erken döneminde vakaların çoğunluğunda, diştaşı temizliği, plağın uzaklaştırılması ve düzgün bir kök yüzeyinin sağlanmasını takiben günlük etkin ağız bakımı başarılı bir tedavi için yeterlidir. Daha ilerlemiş vakalar cerrahi tedaviyi gerektirebilir. Bu tedavinin amacı dişleri çevreleyen derin periodontal ceplerdeki diştaşlarını temizlemek, cebin büzülerek eliminasyonunu ve düzgün bir kök yüzeyini sağlamak ve daha kolay temizlenebilir bir dişeti formu oluşturmaktır. Periodontal tedavi sonrası hastaların düzenli olarak dişhekimi tarafından muayene edilmesi, plak kontrolü ve yeni diştaşı birikimlerinin ortamdan uzaklaştırılması gereklidir.

Unutmamak gerekir ki; periodontal tedavi ile elde edilenlerin sürdürülmesi için hiçbir işlem kişinin günlük ağız bakımı işlemlerini etkin bir şekilde uygulamasından daha yararlı olamaz.

Gingivitis (basit dişeti iltihabı) interdental ve marjinal dişetini etkileyen en yaygın dişeti hastalığıdır. Diş eti kanamasına sebep olan hastalıktır. Tedavi edilmediğinde daha derin periodontal dokulara ilerler ve erken diş kayıplarına neden olabilir. Diş plağını ve plak birikimini artıran ve/veya uzaklaştırılmasını engelleyen faktörlerin eliminasyonu başlangıç tedavi girişiminin ana hedefi olmalıdır. Basit gingivitis tedavisinde; dikkatli bir muayene yapılarak diş plağı, diştaşı, besin birikimi (food impaction), taşkın veya bozuk konturlu restorasyonlar, irritasyon oluşturan hareketli protezler ve cep derinlikleri değerlendirilir.

1983 yılı İstanbul doğumludur. İlk öğrenimini Osmaniye Atatürk İlkokulunda, orta öğrenimini sırasıyla Osmaniye Anadolu Lisesi ve Erzurum Fen Lisesinde okudu. Üniversite eğitimine 2002 yılında Çukurova Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesine başladı. 2003 yılında İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesine yatay geçiş yapmıştır. 5 yıllık eğitimin sonunda 2007 yılında diş hekimi unvanını almış ve aynı yıl yapılan doktora sınavında başarılı olarak İstanbul Üniversitesi Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi Anabilim Dalı, Ağız Diş Çene Hastalıkları Bilim Dalında doktora eğitimine başlamıştır. Doktora eğitimi boyunca çok sayıda ulusal ve uluslararası kongrede katılımcı olmuş, bilimsel makaleler ve posterler yayınlamıştır. 2011 yılında Finlandiya Okulu Üniversitesi Oral ve Maksillofasial Cerrahi ABD’ da Doku mühendisliği, nadir görülen Odontojenik enfeksiyonlar ve Distraksiyon Osteogenezi konularında eğitim almıştır. 2011 yılı sonunda Doktora eğitimini tamamlayarak Ağız Diş Çene Hastalıkları ve Cerrahisi dalında uzman doktor olmuştur. Doktora eğitiminin ardından 2012 yılında Çene Cerrahisi Uzmanı olarak Tatvan Askeri Hastanesinde vatani görevini yapmıştır. Dr. Öztürk American Medical Association’’, ‘’Med Oral Patol Oral Cir Bucal’’, ‘’Norsk Oralmedisinsk Selskap’’ aktif üyesidir.

Mesleki ilgi alanları; Oral implantoloji, Oral prekanseröz lezyonlar ve oral kanserler, Ağız hastalıklarıdır. Yüzme, bisiklet ve triathlon sporlarıyla ilgilenmektedir ve ilgili branşlarda lisans sahibidir. Dr. Özgür Öztürk oral implantoloji alanında çok sayıda vaka, invaziv operasyon ve komplikasyon tecrübesine sahiptir.

Dr. Özgür ÖZTÜRK
AĞIZ, DİŞ VE ÇENE HASTALIKLARI CERRAHİSİ UZMANI

1988 yılı Edirne doğumludur. İlk öğrenimini Babaeski Cumhuriyet İlköğretim okulunda, lise öğrenimini Edirne Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamlamıştır. 2006 yılında İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesine girmiştir. 2010-2011 yıllarında eğitimini Finlandiya Oulu Üniversitesinde sürdürmüş olup, doktora sınavında başarılı olarak 2011 yılında İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Protetik Diş Tedavisi Anabilim dalında doktora eğitimine başlamıştır. Doktora eğitimi süresince yayınlanmış uluslararası-ulusal makale ve posterleri bulunmaktadır, çalışmalarına aynı fakültede devam etmektedir.

Mesleki ilgi alanları; Estetik Diş Hekimliği, Tam Seramik Uygulamaları, İmplantüstü Protetik Tedaviler ve Temporamandibular Rahatsızlıklardır.

Dr. Gizem Nur ÖZTÜRK
PROTEZ UZMANI

1987 yılı Eskişehir doğumlu. 2001-2005 Adnan Menderes Anadolu Lisesi 2005-2010 İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi- Lisans eğitimi 2010-2013 Genel Diş Hekimliği 2013-2016 Bülent Ecevit Üniversitesi Periodontoloji Bölümü – Uzmanlık Eğitimi

Mesleki İlgi alanları: Mukogingival cerrahi İmplant uygulamaları

Dr. Elif Nihan ATALAY
PERİODONTOLOJİ UZMANI ( DİŞ ETİ HASTALIKLARI VE CERRAHİSİ)

1988 Çorlu doğumludur. İstanbul üniversitesi 2011 diş hekimliği fakültesi mezunudur. 2013 yılında doktoraya başlamıştır. Çalışmalarına aynı fakültede devam etmektedir.

İlgi alanları; Estetik diş hekimliği,Temporamandibular eklem rahatsızlıklardır, İmplantüstü protetik tedaviler.

1993 yılı Ankara doğumludur. Lise öğrenimini Ankara Hasan Ali Yücal Anadolu Öğretmen Lisesinde tamamlanmıştır. 2011 yılında Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesine girmiştir. Ayrıca Temel İmplantoloji Konulu Kurs ve Workshop, 4.Genç Edad Kış Sempozyumu, TDB 24.Uluslararası Diş Hekimliği Kongresi sertifikaları mevcuttur.

Mesleki ilgi alanları: Diş dolgusu, kök kanal tedavisi, diş temizliği ve parlatma, estetik restorasyon, pediatrik diş hekimliği.